donderdag 2 februari 2012

Review: Lancôme Teint Idole Ultra 24h

 
Een goede foundation vinden is geen makkelijke opgave. Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe foundation naast mijn oude vertrouwde MAC foundation. Hoewel ik deze nog steeds fijn vind, is hij naar mijn mening net ietsje te mat. Best moeilijk om dan een foundation te vinden die niet totaal mat is, maar wel dekkend genoeg. Maar ik denk dat ik er een nieuwe favoriet bij heb: Lancôme Teint Idole Ultra 24h!

Ik word zelden helemaal lyrisch over een product als foundation. Ik bedoel, het is maar een basis, zoveel bijzonders is er toch niet aan? Toch vind ik wel dat het een heel belangrijk onderdeel van je make-up is. Een foundation maakt of breekt je. De verkeerde kleur (lees: oranje of te licht) is dodelijk, net als strepen of droge plekken. 


Teint Idole Ultra 24h is Lancôme's nieuwe paradepaardje. Er is naar verluidt 8 jaar onderzoek gedaan om de textuur van deze foundation te creëren. 

"
Een perfecte teint en een comfortabel gevoel van zonsopgang tot zonsondergang, mat zonder poederig er uit te zien, hoge dekking en tegelijkertijd natuurlijk. Teint Idole Ultra 24h neemt elke uitdaging op zich. Eindeloze dagen, temperatuurschommelingen, overproductie van talg. Een trouwe beschermer die onder alle condities standvastig blijft: een feilloze dekking en een uniforme egale teint zonder touch-ups nodig te hebben. Teint Idole Ultra 24h is in affiniteit met de huid en biedt een nieuwe definitie van zintuigelijkheid. Het is een nieuwe ultracomfortabele en frisse textuur die nog nooit eerder zo gemakkelijk aan te brengen is. Het versmelt direct met de huid en wordt één met de huidskleur. Het resultaat? De huid is soepel, zijdeachtige en onweerstaanbaar zacht. Een fluweelzachte huid, die mat is zonder een poederige finish of een trekkerig gevoel achter te laten. Tot 24 uur lang."
Hoge dekking en toch natuurlijk? Dat klinkt een beetje te mooi voor woorden. Toch moet ik na gebruik van deze foundation concluderen dat het inderdaad zo is. Ik was zo ontzettend verbaasd! Je hebt maar heel weinig van deze foundation nodig en hij dekt zo goed dat je bijna geen concealer meer nodig hebt. Vaak is het geval bij dekkende foundations dat ze mat opdrogen waardoor je van die droge plekjes kan krijgen (horror!). Deze foundation is als het ware semi-matte. Hij is wel mat, meer geeft tegelijkertijd een subtiele glow. Je hoeft dus niet bang te zijn voor dat masker-effect! Ik heb de kleur Beige Doré Nr. 04 getest.

Een ander groot pluspunt vind ik de zonnefilter van SPF 15. Zeker nu het bijna voorjaar is en de zon zich (hopelijk) wat meer zal laten zien, is het fijn dat je huid beschermt wordt tegen schadelijke invloeden van buitenaf. 

Nu heb ik de foundation niet voor 24 uur lang geprobeerd, maar wel voor aardig lange dagen (denk aan 10 - 12 uur). En hij blijft goed zitten! De kleur vervaagt niet, hij gaat niet vlekken en ook de glans (waar ik vaak last van heb op mijn T-zone) blijft uit. En dat terwijl ik niet het gevoel heb dat ik heel veel make-up draag, de textuur is licht en draagbaar. Je kunt 'm afpoederen met losse poeder, maar ook zonder poeder houdt deze foundation het prima uit. Ik denk dat deze foundation het meest geschikt is voor de normale, gecombineerde en/of vette huid. Persoonlijk denk ik deze foundation voor een droge huid te mat kan zijn en niet voedend genoeg.

Pluspunten:
  • Blijft lang zitten
  • Geeft goede dekking
  • Is semi-matte met een subtiele glow
  • Is verkrijgbaar in 15 kleuren
  • Is licht van structuur
  • Bevat SPF 15
Minpunten:
  • Teint Idole Ultra 24h is high-end: hij kost €44,51
  • Minder geschikt voor een droge huid
  • Semi-mat effect

Persoonlijk vind ik het een hele smak geld, al denk ik wel dat het een product is wat zijn geld ook daadwerkelijk oplevert! Daarentegen zijn er ook genoeg goede foundations die een stuk minder kosten (zoals MAC). De reden dat ik semi-mat ook bij de minpunten noem, is omdat als je op zoek bent naar een foundation met een opvallende glans of eentje die voedend is, deze foundation voor jou wat minder geschikt is. Als je op zoek bent naar een goede foundation en je hebt wat meer te besteden, dan is dit product zeker een investering waard.  Ik vind het een heel fijne foundation, alleen vind ik hem ook wel pittig aan de prijs!



3 opmerkingen:

  1. welke kleur heb jij dan ? want aan je foto's te zien heb jij een NC kleur van MAC of niet ? XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb een NC37 van MAC inderdaad. Ik heb zelf een gele ondertoon :-)

      Verwijderen
  2. Ha, ik heb het er even bijgezet, dat staat er niet duidelijk in. Thnx! Ik heb de kleur Beige Doré Nr. 04!

    Thnx voor de feedback xxx

    BeantwoordenVerwijderen

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...